Translate

יום שלישי, 16 בנובמבר 2021

ספר מעניין על חלומות

 החלטתי להקדיש את הפוסט לספר נחמד שנתקלתי בו בנושא של חלומות ומתייחס באופן ישיר לחלומות צלולים. 
השם שלו מפתיע, והוא לא ספר רגיל, כלומר- לא עוד ספר על חלומות ושינה שכתב מדען או מומחה לחלומות ושינה שעכשיו הוא בא לפרוס לפנינו את התחום שלו ואת התובנות הפרטיות על חלומות. 
זה גם לא "רומן" או ספר סיפורת בתחום של חלומות צלולים, אלא סוג של ספר ילדים/מתבגרים צעירים! 

בספר יש מעט הסברים וסיפורים משעשעים על חלומות והדגמה מאוד יפה איך חלום אבסורדי הופך לחלום צלול, בדרך הפשוטה ביותר. מלא באיורים חביבים במיוחד והאמת כיף להחזיק ביד את הספר. 
בסוף הספר יש דפים ריקים עם כותרות שהמטרה שלהם היא לאפשר לנו לרשום חלומות, בעצם החלק האחרון של הספר הוא יומן חלומות! 

לספר קוראים "מרבד קרפדות", שם שלא מסגיר חלומות צלולים בכלל, וכריכה שנותנת רושם של ספר ילדים ומתבגרים קלאסי מעניין. (אחלה הסוואה למי שרוצה שיומן החלומות שלו לא יהיה בולט מידי). המלצה אישית- אין הרבה מקום בסוף הספר להמון חלומות ככה שאל תבנו עליו יותר מידי כיומן חלומות קבוע, יותר כמו "משהו להתחיל ממנו" ואז לרכוש יומן רציני יותר. 

הספר מיועד בעיקר לילדים ומתבגרים שרוצים להיכנס לתחום בצורה המעשית ביותר והפשוטה ביותר. אם יש לכם אחים או אחיות קטנים, או מכר שהייתם רוצים לחשוף אותו/ה לעולם החלומות- לדעתי זו אחלה דרך! 

גם אם אתם אספנים של פריטים וספרים שקשורים לחלומות, אפשר שתמצאו עניין בספר ותרצו לרכוש עותק אחד שיהיה לכם, אולי תקראו בו קצת ותקבלו רעיונות לגבי עולם החלומות הפרטי שלכם. 

מומלץ לחפש בגוגל ובחנויות הספרים, "מרבד קרפדות" שכתבה אור ארנסט ואייר אורי טור. בהחלט שווה את זה אם אתם רואים את עצמכם באחת מהקבוצות/קטגוריות שהזכרתי קודם לכן. 


5 תגובות:

  1. יש עוד ספרים מומלצים?

    השבמחק
    תשובות
    1. כמובן.
      יש המון ספרי עיון ומידע על התחום. סטפן להברג' נחשב למומחה הגדול של התחום והוא פיתח שיטות וכתב כמה ספרים מצוינים.
      וגם ב'אנרים נוספים יש ספרים מהתחום של החלומות והחלומות הצלולים, למשל ספרי פסיכולוגיה/עזרה עצמית/עולם חדש. יש גם ספרי סיפורת שלאט לאט נכנסים לתחום כמו הספר "בתולת החלומות" של מיכאל אלבוים. (אולי אעשה פוסט עליו)

      מחק
  2. פוסט נורא מעניין, בקושי נחשפתי לעולם החלומות בספרות ילדים ונוער. תפרסם עוד פוסטים כאלו

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה!
      בהחלט נישה מעניינת ומתבקשת לסופרים מהתחום.

      מחק
  3. אגב- אם מישהו כאן קרא בספר ורוצה לכתוב חוות דעת, מוזמנים בכיף!

    השבמחק