Translate

יום שלישי, 14 בספטמבר 2021

מאוחר מידי לשנות?

 בפוסט הקודם הצגתי בעיקר שאלות ותהיות, איך נוכל לנצל יותר את בית הספר. אם אנחנו יודעים שאנחנו משקיעים כל כך הרבה זמן ואנרגיה במקום הזה ובכל זאת הרבה אנשים(אני מתכוון גם על עצמי) מרגישים שהיעילות של ההשקעה הו היא 5-6 ואפילו פחות, בסולם של אחד עד 10. אין נוכל לשנות את המצב? הזכרתי שגם אם כבר התחלתם תיכון או אפילו אם זו השנה האחרונה שלכם, יש מה לעשות ולשפר! 

כל מה שאוסיף כאן היא המלצה אישית כמו כל התוכן של הבלוג, לא ייעוץ מקצועי או חוות דעת של איש חינוך. פשוט דעה אישית תחת הפלטפורמה הזו של בלוג אישי שעיקרו בנושא החלומות הצלולים וגם עולמות תוכן דומים או מקבילים. 

אחלק את העצות לפי קטגוריות ומספרים: 
1) לפעמים יותר זה פחות, מיקוד! לפעמים לקחת את כל המגמות ולהשקיע הרבה בכל המקצועות גורם לנו להתפזר ולא להשיג הרבה באף תחום. לחלק זה מתאים, לחלק יש את היכולת להיות מצוינים בכל המקצועות אפילו בשנים הכי קשות של התיכון. להרבה אחרים- כדאי לשקול אפשרויות נוספות. אולי כדאי למקד את המקצועות במה שאנחנו אוהבים וטובים בהם, להקדיש להם יותר? זה לא אומר שצריך לוותר על כל מה שקשה להפך! אפילו כדאי לקחת מקצוע קשה אחד ולתת לו תקופה של השקעה. 
זה פשוט בלתי נתפס כמה אפשר להתקדם בהשקעה ממוקדת בכל יום על מקצוע אחד. 
נניח שהמקצוע הכי קשה לכם הוא מתמטיקה, אתם לא יודעים כמה תוכלו להתקדם אם תקדישו במשך 3 חודשים, כל יום שעה או שעתיים. אפילו תחרו על חומר מתחילת שנה אם צריך, או משנה שעברה ולאט לאט לבנה אחר לבנה. תוך 3 חודשים ניתן לעשות התקדמות מטאורית! אותן 6-10 שעות בשבוע שתוכלו להשקיע בצורה ממוקדת יטיסו אתכם קדימה. עדיף להשקיע כל יום, פחות זמן מאשר יותר זמן פחות ימים. שעה בכל יום, 6 פעמים בשבוע זה הרבה יותר מ6 שעות יום אחד בשבוע. 

2) מסגרות נוספות: אם כל מה שאתם משיגים מבית הספר זה "עוד מאותו הדבר", עוד חומר, עוד שיעורי בית, עוד מבחנים ואתם לא לומדים מיומנויות חדשות. זו הסיבה העיקרית למה אותן 10 אלף שעות של השקעה שוות רבע בקושי. לעשות שוב ושוב אותם הדברים לא תגרום לנו להצטיין, אולי להיות טובים בלעשות את הדבר הספציפי אבל לא מעבר. יש לכם בבית הספר מסגרות אחרות? מגמת מוזיקה? מגמה מעניינת אחרת? התנדבות, חונכות, קבוצת ספורט? מעולה, תחשבו אם ה יכול לתרום לכם. תבדקו אם יש דרך לרכוש עוד מיומנויות נוספות מחוץ לשגרה. 

3)תחקור זה שיפור: אחת לכמה זמן, אבל בצורה די תכופה תנסו לבדוק ולהשוות, במה השתפרתם, אלו מיומנויות חדשות רכשתם? מה שונה עכשיו? התקדמתם או נשארתם במקום? תחקור שכה עם שאיפה לשיפור, נניח אחת לשבוע או לשבועיים יכול לעשות שינוי גדול. גם בהקשר ל2 הדברים הקודמים ובכלל. כל בדיקה כזו של עצמכם נותנת ערך מוסף! 

שמעתי גם על בתי ספר דמוקרטיים ורעיונות אחרים, לחלק מהאנשים זה מתאים ולחלק לא- יכול להיות שאתם בבית ספר טוב ועדיין לא מנצלים אותו כמו שצריך או שאתם בבית ספר לא טוב ועדיין השגתם הרבה יותר מרוב אלו שנמצאים בבית ספר טוב, ה תלוי בכם, לא רק בכם אבל הרבה מאוד בכם! גם אם אתם אפילו מרגישים ב2 ולא ב5, ושבית הספר לא מתאים לכם, עדיין אם תיישמו את שלושת הדברים מעל ועוד דברים נוספים לתוקפה של כמה שבועות או חודשים תוכלו להגיע לשיפור גדול ואולי אפילו תגלו הרבה הזדמנויות ודברים שלא ידעתם שיש לכם בבית הספר שלכם. תנסו ותראו, מקסימום- תצליחו! 

לגבי חלומות- אותו הדבר, לפעמים לעשות יותר נותן פחות תוצאות, תתמקדו בדברים שחשוב, תמצאו מסגרות נוספות ועזרה מבחוץ, ולתחקר כל כמה ימים מה עובד ומה לא. מקווה שנהניתם לקרוא והבנתם את הרעיון. אתם יכולים לבד לעשות אפילו יותר טוב ממה שכתוב כאן. בהצלחה, ותגיבו מה שעולה לכם בראש. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה