Translate

יום רביעי, 26 באוגוסט 2020

שלושה דברים חדשים ביום

עצה נחמדה שאוכל לתת היא לנסות לאסוף בכל יום שלושה דברים חדשים שלמדתם, זה יכול להיות בכל נושא אבל שלושה דברים רציניים שגם יהיו שימושיים בעתיד. עדיף גם שיעורים שיובילו לעשייה, דברים שתוכלו לבצע ואפילו ללמד אחרים- ולא למשל איזו עובדה מויקיפדיה שכתבתם (למרות שלפעמים גם זה יכול להיות נחמד בשביל להשלים או למטרה ספציפית)

בחלומות צלולים למשל, ראיתם סרטון מעניין? נתקלתם במאמר? דיברתם עם אדם מהתחום? תנסו לסכם לעצמכם בראש ולאחר מכן עדיך גם בכתב שלושה דברים לפחות, 3 מסקנות עיקריות שתוכלו לקחת אתכם.
אפילו בבלוג הזה למשל, יש כאן המון פוסטים בכל מיני נושאים באזור הזה של חלומות צלולים, מכל פוסט תוכלו לרשום לעצמכם שלושה דברים חדשים שלא ידעתם, רעיונות שתוכלו ליישם וסתם נתונים שיתנו לכם מוטיבציה.
רק השתדלו לקחת כמה שיותר דברים שאתם מאמינים שתוכלו להשתמש בהם ושהם יישארו רלוונטיים גם בעוד שנה למשל, ולא סתם איזה נתון שלא מעניין אתכם.

אתן דוגמה על הפוסט האחרון שכתבתי על למידה, למשל שלושה דברים חדשים יכולים להיות משהו כמו:
1. "למידה היא היכולת ליצור ולחזק קשרים קוגניטיביים במוח", כדי ללמוד מיומנות חדשה או מידע חדש אנחנו צריכים לקרוא,לדבר ולתרגל במשך כמה זמן עד שהקשרים נוצרים ומתחזקים, הופכים את הערוץ החדש למבוסס ועיקרי.

2. לאדם הממוצע לוקח יותר מחודש להשיג חלום צלול, אך יש סבירות גבוהה להשיג חלום צלול בפחות מחודש ואפילו פחות משבוע. צריך רק להתמיד ולהשאיר הכל פשוט, יומן בדיקות מציאות וזה הבסיס.

3. בתקופה של 6 עד 8 שבועות ניתן לשנות קשרים במוח ולגרום לשינוי משמעותי שניתן לראות בסריקות, כזה שיחזיק אפילו חודשים אחרי. כך שחודשיים של יומן ובדיקות מציאות יבססו שינוי מספיק גדול במוח להרבה זמן ויעזרו לנו לבסס את המיומנות הזו.

כך ניתן לרשום שלושה דברים, פעם ראשונה אתם קוראים, פעם שנייה מסכמים ב2-3 משפטים כל דבר חדש, ואז קוראים את מה שכתבתם- זה כבר מספיק להטמיע את המידע הרבה יותר מסתם לקרוא. וכמובן שמומלץ לחזור לדברים האלו מידי פעם, אפשר אפילו לעשות רשימה של 15-20 דברים חדשים שלמדתם ולחזור על הרשימה עד שהמידע נטמע.
זה הרגל שטוב לכל מצב, לא רק לחלומות צלולים. וכמובן בהצלחה עם החלומות הצלולים ואתם מוזמנים לשאול שאלות בתגובות.

6 תגובות:

  1. מה ההבדל בין לרשום את הדברים ללא לרשום?

    השבמחק
    תשובות
    1. אם קראת ספר נניח לפני שבוע, או מאמר ארוך כלשהוא, תנסה\י להיזכר בכמה שיותר מידע מהספר, אולי 20 או במקרה הטוב 30-40 אחוזים מהספר יעלו בזכרון. (אצל אדם רגיל שאין לו זיכרון צילומי או יכולת על או שקראת את הספר הזה כבר כמה וכמה פעמים)

      לכן, כאשר רושמים את הדברים ובצורה מקוצרת של כמה משפטים יהיה הרבה יותר קל לזכור וגם להשתמש במידע הזה לתקופה של הרבה יותר משבוע אחד. לפעמים זה אחלה לקרוא ספרים רק בשביל להעביר את הזמן והתוכן עצמו לא מאוד קריטי- אבל אם המטרה היא לקרוא פוסטים, ספר עיוני או מאמר, כדאי להשתמש בטכניקות שיעזרו לזכור ולהבין כמה שיותר נקודות מרכזיות.

      מחק
  2. למה לא לסכם למשל את כל הפוסט/ספר/סרטון?

    השבמחק
    תשובות
    1. זה רעיון לא רע לפעמים. הבעיה שקשה מאוד להתמיד עם זה לאורך זמן ועדיף למשל לקחת 70 ספרים פוסטים מאמרים וסרטונים ולסכם מכל אחד 3 נקודות מרכזיות מאשר לסכם הכי יפה שאפשר והכי יסודי שאפשר 5-10 ספרים.

      מחק
  3. איך לדעת לבחור את 3 הדברים שכדאי לרשום?

    השבמחק
    תשובות
    1. בדרך כלל זה יכול להיות הדברים העיקריים, משפטי המפתח ומה שנמצא במרכז. אבל זה גם לא ממש משנה, אפילו אם קראת ספר על נושא מוכר לך ממש טוב כולל את כל משפטי המפתח, עדיין אפשר למצוא כמה דברים אחרים שיהיה שווה לך לקחת ולכתוב לעצמך.

      מחק