Translate

יום שבת, 14 בנובמבר 2020

אין דברים קלים באמת

 הרבה מאתנו, ולפעמים אפילו כולנו נוהגים לחלק את הדברים לקל או קשה- כלומר שיש דברים שקל לעשות אותם ויש דברים שקשה לעשות אותם. אך זו לא שיטה טובה לחלק את כל מה שאנחנו עושים וכל שאר הדברים בעולם. 

ביסודו של דבר שום דבר לא קל באמת, כל הדברים שכאילו באים לנו בקלות הם כך משום שאנחנו כבר התרגלנו לעשות אותם כל כך הרבה פעמים. למדנו אותם מזמנן ועכשיו הם קורים באופן אוטומטי כמו לאכול, ללכת או לצחצח שיניים. אבל למעשה את כל הדברים האלו למדנו בילדות והתאמנו עליהם בעזרת ההורים שלנו הרבה פעמים. 

אולי אנחנו זוכרים כשלמדנו לקרוא ולכתוב בבית הספר או חשבון בכיתות א-ב היינו צריכים להתאמן המון ולהכין שיעורי בית. הרבה פעמים הרגשנו שלא הולך לנו ובכל זאת התמדנו ועשינו, עכשיו אתם קוראים את השורות האלו בקלות מתוך הרגל, לא מתרכזים בכלל בקריאה עצמה אלא בהטמעת הידע עצמו. 

אותו הדבר בחלומות צלולים, בספורט בעבודה או כל נושא ומיומנות שאנחנו לומדים, זה נראה קשה בהתחלה ולאט לאט הופך לקל יותר ויותר עד שזה נהיה הרגל והכל קורה באופן אוטומטי. גם חלומות צלולים לפעמים נראה קשה מאוד ואכן גם למתקדמים לא תמיד קל להשיג חלום צלול, לא כולם סטיבן להברג'. אבל לאחר תרגול זה נהיה אפשרי והרבה פעולות קורות די בקלות. 

אך בכל זאת, זה יהיה לא הוגן למכור מסר של "הכול קל, אין קשה" כי זה לא נכון, זה לא קל להיות מנתח או טייס, ולשחק טניס כמו רוג'ר פדרר זה כמעט בלתי אפשרי עבור רוב האנשים. וגם בחלומות צלולים יש חולם צלול חובבן ויש את סטיבן להברג'. 

הוגן יותר יהיה לתת חלוקה של פשוט ומסובך, יש דברים פשוטים כמו צחצוח שיניים או שימוש במקלדת, זה יחסית פשוט ואחרי אימון קצר זה נהיה אוטומטי בלי עבודה קשה. ויש דברים מסובכים שצריך להתאמן עשרות, מאות ולאפי שעות בשביל להצליח לעשות אותם כמו שצריך. בשביל להיות רופא או מהנדס צריך ללמוד שנים ולהתאמן. בשביל להיות מוזיקאי טוב גם כן ובכלל להיות אשפים, אלופים בכל תחום צריך להשקיע אלפי שעות. 

חלומות צלולים בגדול כולל שתי מיומנויות עיקריות, רישום חלומות ביומן ובדיקות מציאות, אלו לא דברים מסובכים במיוחד כך שניתן להשיג שליטה עליהם תוך כמה ימים. להיות מומחים בחלומות צלולים כמו בכל תחום אחר ייקח הרבה יותר זמן. 
בהצלחה וחלומות צלולים!

9 תגובות:

  1. פוסט נהדר! אחד האהובים עליי.

    השבמחק
  2. לבנות בלוג זה פשוט או מסובך?

    השבמחק
    תשובות
    1. תלוי באיזו צורה. לבנות אתר מ0 ולקדם אותו יכול להיות מעט מסובך, או לפחות יותר מסובך מלפתוח בלוג דרך בלוגר או פלטפורמה אחרת שהם נותנים לך כמעט הכל מוכן חוץ מהתוכן שזה היוצר כותב. להתמיד עם בלוג ולחדש כל הזמן את התוכן ולפרסם אותו דורש הרבה יותר השקעה אבל זה לא דבר מסובך מאוד.

      מחק
  3. אז בעצם כל דבר הוא קשה בהתחלה ואחר כך נהיה קל יותר, זה המסר?

    השבמחק
    תשובות
    1. בעיקרון כן. רוב הדברים שאנחנו יודעים ועושים ביום יום כבר למדנו ותרגלנו אותם לפני הרבה שנים. וגם אם לא- יש לנו נטייה להתרגל מהר מאוד לדברים ולשכוח שפעם היה לנו קשה לעשות משהו שהיום אנחנו עושים מתוך הרגל.

      מחק
  4. מה לגבי כאלו שדברים נראים קלים להם מהפעם הראשונה שהם עושים?

    השבמחק
    תשובות
    1. כנראה כישרון טבעי או שזה קרוב לדבר אחר שמתאמנים עליהם. יכול להיות מצב שפעולה מסוימת קלה לאדם מסוים וקשה לאחר. פשוט בדרך כלל המוח שלנו מהר מאוד מתרגל לדברים שאנחנו יודעים לעשות ושוכח כמה התאמצנו ללמוד אותם.
      כשאנחנו מנסים משהו חדש יש לרובנו נטייה להזניח אם זה קשה מידי ואומרים "זה לא בא לי בקלות כמו שבא לי דבר אחר" או "לאחרים זה קל לי זה קשה" לפני שבכלל מנסים כמה פעמים.

      מחק