Translate

יום חמישי, 12 בנובמבר 2020

תנסו גם ביד השנייה

 אחד הטיפים הנפוצים ביותר להגברת היצירתיות הוא לנסות לעשות דברים רגילים ביום יום אבל בצורה מאתגרת שאנחנו לא רגילים. להקשות על ההרגל שלנו ולהכריח את עצמנו לחשוב או להתאמץ בצורה אחרת. למשל לצחצח שיניים ביד השנייה או לכתוב ביד השנייה ממה שאנחנו רגילים. יש כאלו שגם מנסים ללכת לעבודה או ללימודים בדרך שונה וכדומה.. 

בחלומות צלולים היצירתיות היא מאוד קריטית, אסור לנו לשקוע לתוך הרגלים מובנים אוטומטיים ללא חשיבה. מצד אחד חשוב שיהיו הרגלים כמו יומן חלומות ובדיקות מציאות אך מצד שני אסור שההרגלים יגרמו לנו לאבד את תשומת הלב, את המודעות לפעולות שאנחנו עושים. 

בחלומות רגילים המודעות שלנו מאוד רופפת, אין לנו מושג איפה אנחנו ואם זה מציאות או דמיון והביקורתיות שלנו לא עובדת, לעומת זאת כאשר אנחנו מבינים שזה חלום והוא נהיה חלום צלול אנחנו עושים זאת בעזרת המודעות שלנו, בעזרה ההיגיון שפתאום מזנק פנימה לתוך החלום ומזכיר לנו שכל מה שמסביבנו לא מתרחש בעולם בחוץ ואנחנו כרגע ישנים.

לכן כאשר אנחנו מתאמנים ומתרגלים כלים שיעזרו לנו להשיג חלומות צלולים חשוב מאוד לשים דגש על המודעות הזו והביקורתיות, שבאמת נשאל את עצמינו האם זה חלום כאשר אנחנו עושים בדיקות מציאות וננסה לרשום את החלום שחלמנו ביומן במלוא תשומת הלב האפשרית. 

הדרך הכי טובה לשמור על הרמה הזו היא לאתגר את עצמינו מחדש ולחזק את כושר היצירתיות שלנו, לכן תמיד כדאי לגוון קצת בדרך שאנחנו רושמים חלומות, אולי להחליף יומן לתקופה מסוימת או להחליף את כלי הכתיבה. אפשר לעשות בדיקות מציאות בדרך אחרת לכמה ימים. אם אנחנו רגילים לספור אצבעות ביד שמאל אפשר לעבור לימין, אם אנחנו רגילים לשאול "איך הגעתי לפה" ומשחזרים מכאן אחורה כל מקום אפשר לחשוב מההתחלה לסוף, איפה היינו בבוקר ולשחזר עד שנגיע לאיפה שאנחנו כאן. אם אנחנו בודקים בשעון בטלפון הנייד אפשר לנסות יום אחד לחפש שעונים אחרים, נניח על הקיר או במחשב או שעון יד אם יש. 

בחלומות צלולים היצירתיות חשובה לא פחות מהתרגול, בספורט למשל חשוב גם כן להיות יצירתיים אך בין אם אנחנו יצירתיים או לא אנחנו צריכים לתרגל את אותם הדברים בלי לחשוב אלפי פעמים, לעומת זאת בחלומות לתרגל אותו הדבר בלי לחשוב הרבה פעמים לא תמיד או יותר נכון- הרבה פעמים לא יביא את התוצאה הרצויה! בהצלחה וכמובן מוזמנים לשאול שאלות בתגובות. 

10 תגובות:

  1. לא הצלחתי לזכור יותר מחלום אחד בכל יום

    השבמחק
    תשובות
    1. קודם כל זה הישג יפה מאוד! במיוחד אם הוא יציב לאורך זמן.
      יש הרבה שיטות לנסות, למשל לנסות להתעורר באמצע הלילה אחרי 4.5 שעות ולכתוב חלום, אפשר לקום בבוקר לרשום את החלום ולחזור לישון עוד כמה זמן ולקום ולרשום עוד אחד. אפשר גם לנסות לישון בצהריים. אפשר לנסות לישון ולהתעורר כל שעה וחצי בערך אם יש לך את זה.
      יכול להיות שזה גם יבוא לבד אחרי כמה זמן שרושמים חלום אחד בכל יום.

      מחק
  2. אם בדיקת המציאות שלי היא כללית יותר כמו "האם זה חלום?" או "האם זה הגיוני?" ולחפש דברים לא הגיוניים מסביב. איך אפשר לגוון ולשנות שם ?

    השבמחק
    תשובות
    1. תמיד ניתן לשנות את הסדר של הבדיקות או הסדר של הדברים שאתה=ם עושים בתוך הבדיקה, זה לבד כבר גורם לחשוב ולחזק את היצירתיות והריכוז.
      וניתן גם לשאול הפוך, במקום לחפש מה הגיוני- להסתכל מסביב ולחפש מה לא הגיוני ומה בסביבה יכול להסגיר שזה חלום ולא מציאות.

      מחק
  3. כמה בדיקות מציאות לעשות?

    השבמחק
    תשובות
    1. בדרך כלל עושים 2-3 אפשר גם קצת יותר. חשוב להקפיד שהאיכות לא תיפגע- כלומר לעשות כל בדיקה בריכוז ולאט. וגם כמה שיותר פעמים ביום כך שעדיף 2 בדיקות בריכוז 20 פעם ביום מאשר 10 בדיקות מהר בלי לשים לב כמה פעמים בודדות.

      מחק
  4. אין לי שעון יד... תמיד בדקתי בשעון של המחשב או הטלפון הנייד.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה בסדר גמור. אפשר למשל לגוון ולהתקין על המחשב או בפלאפון שעון אנלוגי למשל או לשנות משהו אחר בשעון

      מחק
  5. יש לי בדיקת מציאות של אני מנסה להיזכר איפה שמתי את יומן החלומות שלי , בדרך כלל זה אחת מ2 אפשרויות. התחלתי לעשות את זה אחרי שפעם אחת חלמתי שאני מחפש את יומן החלומות שלי, איך לגוון בבדיקה הזו?

    השבמחק
    תשובות
    1. יפה שהצלחת לחבר בדיקת מציאות חדשה מתוך חלומות שהיו לך. אפשר פשוט לשחק בסדר של בדיקות המציאות או לנסות להיזכר מתי בפעם האחרונה השתמשת ביומן במקום או לנסות להיזכר מה כתוב על היומן ובאיזה צבע הוא וכדומה.

      מחק