Translate

יום חמישי, 10 בספטמבר 2020

מיינדסט של חלומות צלולים

מיינדסט הוא דפוס חשיבה, הדרך שבה המוח של אנשים מסוימים חושבים. לדוגמה ניקח את קבוצת החולמים הצלולים המקצועיים, אלו שנמצאים בקבוצה מאוד מצומצמת של פחות מאחוז אחד מכלל האוכלוסייה שיש להם יכולת להשיג חלומות צלולים באופן תדיר ולנצל את היכולת הזו במקומות נוספים בחייהם.
אם נוכל בעזרת "מודלינג" ללמוד מהם דפוסי החשיבה שלהם ומה הופך אותם למקצוענים בתחום, נוכל לעזור גם לכל אחד שמתחיל להיכנס לתחום לסגל דרכי פעולה ויכולות שיש לאנשים שהם כבר מקצוענים, ממש כאילו אתם מתחילים ללכת בשביל מסוים ופתאום מגישים לכם מפה עם ציוני דרך וקיצורים שיוכלו לעזור לכם להגיע יותר מהר למקומות שונים ולשים לב לדברים חשובים בדרך. 

מיינדסט כזה של חלומות צלולים צריך להתחיל במודעות קודם כל, לדעת מהם חלומות צלולים ולפתח מודעות בסיסית לחלומות שלכם. זאת אומרת שכתיבת חלומות ביומן היא הכרחית עבור מיינדסט כזה, היכולת לארגן את החלומות שלכם, לתעד אותם בצורה מפורטת עד כמה שאתם יכולים ולחקור אותם לאחור. למשל מקומות שאתם מבקרים בהם לפעמים בחלום, פעולות חוזרת, אנשים שאתם פוגשים בחלומות רבים, ובכלל הרגשה אוירה או מחשבה מסוימת שעולה לפעמים. כל מצב כזה בחלום הוא שער לחלום צלול, לכן ככל שתהיו מודעים לפרטים האלו יותר, יש לסכם סיכוי גבוה יותר להשיג חלום צלול. 

בנוסף סבלנות והתמדה כאן חשובים בהחלט. בשונה ממקומות אחרים שבהם אתם עשויים להשיג תוצאות מידיות, ולמשל לעשות מדיטציה או יוגה ולהרגיש את ההבדל בגוף ובנפש, בחלומות צלולים יכול להיות שתצטרכו להתמיד במשך כמה שבועות לפני שתשיגו את החלום הצלול הראשון. כמובן שיהיו הישגים בדרך כמו למשל זה שתזכרו הרבה יותר חלומות בצורה די מפורטת, אך עדיין התוצאה המשמעותית עצמה של חלום צלול יכולה לקחת זמן, לכן חשוב מאוד להתמיד ולהיאזר בסבלנות, זה משתלם! 

לאחר מכן, כדאי מאוד לתרגל בדיקות מציאות, בדיקות אלו יעזור לכם להשיג חלום צלול ביחד וגם בנפרד מיומן החלומות שלכם. למשל יתכן שתגיעו לסיטואציה שכבר חלמתם עליה פעם בחלום אחר ודרך היומן תבינו שזה חלום ואז כדי לנעול את זה ולחדד את הצלילות שלכם בחלום תעשו בדיקת מציאות(כתבתי על זה בלא מעט פוסטים) בגדול בדיקות מציאות עוזרות לחשוף איפה המוח שלכם לא משחזר את המציאות באופן מושלם ודרך זה להבין שזה חלום ולא מציאות, למשל להסתכל על השעון ולראות שהיא לא תמיד ברורה, או שהיא עשויה להשתנות פתאום אם תסתכלו בפעם השנייה.. 
בדיקת מציאות יכולה גם לקרות באופן ספונטני משום מקום תוך כדי החלום, שפתאום תעשו את זה מתוך הרגל במידה והתרגלתם לעשות כמה בדיקות מציאות בכל יום. 
מאוד חשוב לפתח הרגלים כאלו של בדיקות מציאות, רישום חלומות ביומן כל יום(גם אם אתם לא זוכרים תרשמו שאתם לא זוכרים כלום), קריאה ביומן וחיפוש אחר מוטיבים חוזרים בחלומות שלכם. 

הרגל נוסף יכול להיות "אוטוסוגסטיה", בעברית זה נקרא "השאה עצמית" מן מנטרה כזו שאתם חוזרים שוב ושוב לפני השינה עד שאתם נרדמים שתעזור לכם להשיג חלומות צלולים, גם על זה עשיתי פוסטים בעבר. אוטוסוגסטיה טובה יכולה להיות משהו כמו "אני זוכר/ת את כל חלומותיי". 

הנושא של שעון ביולוגי חוזר לא מעט בהקשר של חלומות צלולים, זה בהחלט יכול לסייע להשיג חלומות צלולים אם פתחתם הרגל של להתעורר לפני השעון המעורר מיד בסוף החלום כך שתזכרו את החלומות שלכם טוב יותר או אם הצלחתם להגיע לרמה שאתם מתעוררים אחרי 3-4 מחזורי שינה, רושמים את החלום וחוזרים לישון. כדאי לנצל בחופשים וסופי שבוע את 
 לישון יותר ואפילו לתרגל שינה של כמה שעות, להתעורר לרשום את החלומות שאתם זוכרים וללכת שוב לישון. 

מאוד חשוב לציין שבלי שינה מסודרת ומספקת הסיכויים שלכם להשיג חלומות צלולים ובכלל לישון כמו שצריך ולהישאר בריאים לאורך זמן יורדת בעשרות אחוזים. כמעט אין מה לדבר על להשיג חלומות צלולים עם 3-4 שעות שינה, ואפילו שינה נוספת בסופי שבוע הרבה פעמים לא תפצה (אפילו שיש פיצוי קטן של שנת חלום בפועל זה לא שווה את זה לאורך זמן, הבריאות חשובה יותר וחלומות צלולים צריכים שגרה בריאה ונורמלית). 

תרגול נוסף של שיטות יכול לפעמים להועיל, יש שיטות רבות שעובדות לחלקים מסוימים מהאוכלוסייה, אבל אל תתנו לשום שיטה לבוא על חשבון הדברים הבסיסיים: תיעוד חלומות ביומן, בדיקות מציאות, שינה מספקת אוטוסוגטיות ועוד דבר חשוב שכדאי להוסיף, מטרות! לשבת ולכתוב ביומן את המטרות שלכם לחלומות צלולים, אפשר להתחיל ממטרות קטנות יותר כמו לזכור שני חלומות בלילה אחד, להגיע לרמת פירוט גבוהה ולאתר מוטיבים חוזרים ולהגיע בהמשך למטרות של מה לעשות בחלום הצלול הבא והשמיים הם הגבול, כל דבר שתוכלו לדמיין ולחשוב. חשוב מאוד לזמן מטרות ולדעת לאיזה כיוון אתם הולכים. 

אמליץ לקרוא גם על שיטה שנקראת "הדגרת חלום" להשיג חלומות צלולים, יש מידע על זה בפוסטים אחרים וכדאי להכיר את השיטה הזו. בסופו של דבר עם מיינדסט כזה, אין ספק שיהיה לכם סיכוי לא רע בכלל להשיג חלום צלול ראשון וחלומות צלולים נוספים בהמשך. 

השמיים הם הגבול, סטיבן להברג' שנחשב למומחה הגדול של החלומות הצלולים הצליח להשיג תוצאות שרוב האנשים אפילו לא מצליחים לחלום עליהם אפילו ברשימת המטרות שלהם. אנשים פיתחו מדיטציות במטרה להשיג חלומות צלולים וליצור הקשרים בין כל כך הרבה נושאים של התפתחות אישית ועידן חדש עם החלומות הצלולים, אבל בסופו של דבר זו יכולת חווייתית שכל אחד צריך לנסות ולהצליח לפחות פעם אחת בחייו ולכל אחד יש סיכוי לא רע בעזרת קצת התמדה עם הכלים הנכונים והמיינדסט הנכון, תאמינו בעצמכם ותגיעו!


תגובה 1:

  1. הפוסט הכי ארוך שראיתי בבלוג, נראה כמו סיכום לכל הנושא

    השבמחק