Translate

יום שבת, 22 בדצמבר 2018

כמה מחשבות עוברות לנו בראש ביום?

זו שאלה די מפורסמת ומאוד מעניינת! וגם מה למעשה קורה בראש שלנו בזמן השינה ? הרי החלום עצמו מתרחש רק בשלב האחרון של כל מחזור שינה, אז מה קורה בשאר הזמן ?

יש המון חישובים שונים למספר המחשבות שיש לנו בראש ביום, בהתחלה אמרו כ60 אלף והמחקרים האחרונים מראים יותר לכיוון של 20-30 אלף (תלוי בהרבה גורמים כמו גיל או התרבות וההרגלים).

לדעתי ה60 אלף לא בא מסתם השערה באוויר אלא יותר כמו- אם נניח שמשחבה ממוצעת מחזיקה בראש כשניה אחת (יש יותר ויש פחות), וב24 שעות יש 86,400 שניות, נוריד את ה6-7 שעות שינה ממוצעות כלומר כ21-25 אלף מחשבות ונקבל כ60 מחשבות ביום, מחשבות שיש לנו שליטה עליהם פחות או יותר.

עוד נתון מעניין- המוח מקבל כ20 אחוז מהאנרגיה שאנחנו משיגים מאוכל כלומר אם אנחנו אוכלים 2000 קלוריות ביום, המוח מקבל כ400 קלוריות בשביל לעבוד ! אפשר כמובן לחלק את האנרגיה הזו לכמות המחשבות.. אך לדעתי הקטע המעניין הוא שיש לנו שליטה מסוימת במוח, והתפקיד שלנו הוא לגרום למוח שלנו להיות יותר ממוקד ולברוח פחות ממחשבה למחשבה כל כך מהר כל שנייה, או לפחות לא להיאחז בהן יותר מידי ! לתת למוח שלנו להתעסק יותר, ולהשקיע יותר אנרגיה במחשבות שאנחנו כן רוצים !

כלומר אם נוכל לחלק את ה400 קלוריות הללו לפחות מחשבות שגם יהיו יותר חיוביות עבורנו נוכל להתקדם יותר ולהרגיש יותר טוב !

למעשה המוח שלנו לא מפסיק לרגע! גם בזמן  השינה הוא ממשיך לעבוד, אמנם ''החלום'' קורה רק בשלב האחרון של מחזור השינה בכל פעם, אך בשאר השלבים הוא ממשיך לעבוד ! פשוט האופי שלהן יהיה יותר סידור ואחסון מידע או עבודה שהמוח שלנו עושה בתת המודע ולא באופן הרגיל שאנחנו רגילים ביום יום כאשר אנחנו ערים.

יש מושג שנחשב "שינה מודעת" הוא הרבה יותר מסתורי מהחלום הצלול כיוון שיותר קשה לחוות אותו ואני לא חושב שהספיקו לעשות הרבה מחקרים עליו, לפחות לא באופן מפורסם וגלוי עדיין. כמו בחלום צלול שאנחנו מודעים, כך גם לגבי כל השינה. ואז בעצם אפשר לצפות בכל המחשבות ומה שעולה במשך הלילה- אני לא חוויתי את זה עדיין כי זה די קשה, לא חושב שזה יכול לקרות באופן טבעי ללא אימון קשה, אולי רק אחד למליון....

בהצלחה !!!

4 תגובות: